Wie zijn wij

Chris Bele - co-founder

Kon ik, toen ik 14 was, maar op een knopje drukken zodat een docent het fenomeen “kwadraatafsplitsen” nóg een keer voor me zou uitleggen. Alleen voor mij. Hier thuis, tijdens het maken van mijn huiswerk. Het had mij zeker veel kostbare tijd bespaard en betere punten bezorgd. Inmiddels 26 jaar later kunnen we leerlingen gelukkig veel meer bieden door slim gebruik te maken van nieuwe media. Met Snapput wil ik het leren efficiënter, persoonlijker en vooral leuker maken voor onze leerlingen in het VO.

Roy Eysbach - co-founder

Je wilt je kind of je leerling graag alle mogelijkheden bieden die er zijn om schoolresultaten te verbeteren. Het liefst op een manier waarbij je ook goed gebruik maakt van de digitale middelen die tegenwoordig voorhanden zijn. Goed onderwijs moet bovendien toegankelijk zijn en blijven voor een brede groep mensen. Dus niet alleen voor diegenen die zich dure bijlessen kunnen veroorloven. Voor mij waren dat de belangrijkste drijfveren om met Snapput te starten. 

Paulien de Jong - content manager / auteur biologie

Ik heb altijd al veel interesse gehad voor alles wat leeft, groeit en bloeit. Dus de studie biologie was voor mij een logische keuze. Nu breng ik met veel plezier mijn biologiekennis over via de filmpjes voor biologie. Daarnaast ben ik bij Snapput achter de schermen actief als content manager en begeleid ik onze auteurs waar nodig.

Martijn Claassen - auteur wiskunde

Ik ben een zeer ervaren docent met ICT achtergrond. Bij Snapput ben ik verantwoordelijk voor de productie van wiskunde filmpjes. Daarnaast geef ik ook online bijles en examentraining. Daarmee weet ik in de meeste gevallen binnen enkele maanden de cijfers met 2 tot 4 punten omhoog te krijgen. Ik vind het een uitdaging kinderen de schoonheid van het vak wiskunde bij te brengen. Ieder kind kan Wiskunde leren en ook plezier beleven aan het vak. De kunst is dit op de juiste wijze aan te pakken!

Marjo Chorus - auteur Nederlands

Na 22 jaar gewerkt te hebben als docent Nederlands op mavo-havo-vwo heb ik een uitstapje van vele jaren gemaakt naar journalistiek, eind- en hoofdredactie en organisatie. Het is bijzonder prettig nu weer via Snapput les te geven. Nederlands is niet echt een gemakkelijke taal dus het is begrijpelijk dat menigeen een steuntje in de rug nodig heeft. Ik vind het erg fijn dat via de Snapput-site te kunnen geven!

Thomas van der Horst - auteur scheikundevragen

Wat is er mooier dan op het kleinste niveau te kunnen verklaren hoe iets werkt? Mijn interesse ligt daarom in de chemie. Ik ben afgestudeerd Chemisch Technoloog en heb me tijdens mijn studie aan de Universiteit Twente gericht op materiaalkunde. Ik ben tijdens mijn studie onder andere bezig geweest met het bewerken van bio-afbreekbare oppervlakken voor de aanhechting van cellen en ik heb onderzoek gedaan naar een verdikker in verf. Momenteel werk ik voltijd als coating (lak) ontwikkelaar en ben ik op de achtergrond bezig met de scheikundevragen voor Snapput.

Marc Mantz - auteur aardrijkskunde

Ik ben docent aardrijkskunde, Nationaal Mediacoach en ondernemer. In 2006 ben ik afgestudeerd op activerende didactiek. De afgelopen jaren heb veel leermaterialen ontwikkeld waarbij nieuwe media een grote rol spelen. Voor Snapput maak ik uitlegvideo’s aardrijkskunde en onderzoek ik nieuwe vormen van digitale kennisoverdracht. Daarnaast verzorg ik als freelance trainer lessen en cursussen op het gebied van sociale media aan onder andere scholen, ouders en zzp'ers. Ook in mijn eigen onderneming staat "kennisoverdracht met aandacht" centraal.

Maureen Smeets - auteur Duits

Toen ik tijdens mijn Bachelor Duitse taal en cultuur aan de Universiteit Utrecht de mogelijkheid kreeg, om in een minor mijn tweedegraadsbevoegdheid te halen, twijfelde ik geen moment. Tijdens deze minor ontdekte ik hoe leuk ik het lesgeven vond en besloot ik om, na mijn Bachelor, door te gaan met het onderwijs. Op dit moment volg ik de Master Educatie en Communicatie, om mijn eerstegraadsbevoegdheid te halen, en geef ik examentrainingen om leerlingen te helpen bij hun Duits-examen. 

Sieger Kooij - hoofdredacteur / auteur scheikunde

Sieger Kooij mag inmiddels wel de bekendste scheikundeleraar van Nederland genoemd worden. Zijn heldere en begrijpelijke uitleg op youtube wordt door zeer veel leerlingen erg gewaardeerd. "Ik heb scheikunde gestudeerd aan de VU in Amsterdam en ben al lang werkzaam als docent op de havo en het vwo. Hierbij is het overdragen van kennis en de omgang met leerlingen mijn grote passie. Op dit moment ben ik tevens werkzaam als begeleider van docenten van de TU in Delft. Voor Snapput ben ik hoofdredacteur en daarbij verantwoordelijk voor het bewaken van de kwaliteit van de uitlegvideo's."

Jantine Oosterhof - auteur Frans

Toen ik mijn studie moest kiezen, besloot ik mijn twee passies te combineren: lesgeven en de Franse taal. Daarom heb ik aan de Rijksuniversiteit in Groningen Frans gestudeerd en mijn eerstegraads lesbevoegdheid gehaald. Inmiddels ben ik docent Frans aan het Stedelijk Gymnasium in Haarlem en geef ik met veel plezier les. Ik vind het een uitdaging om mijn lessen duidelijk, uitdagend en afwisselend te maken, en gebruik hiervoor vaak de computer. Daarom vind ik het erg leuk dat ik aan de Snapput-site kan bijdragen door de oefenvragen bij de uitlegvideo's Frans te maken.

Wendy Steinvoort - auteur scheikunde

Toen ik eind vwo 3 een profiel moest kiezen, wist ik meteen: doe mij maar de bètavakken! Na mijn middelbare school begon ik met de lerarenopleiding natuurkunde. Na het eerste jaar stapte ik over op scheikunde, om uiteindelijk ook natuurkunde als tweede bevoegdheid te halen. Van exacte vakken krijg je nooit genoeg, zullen we maar zeggen! Ik ben werkzaam als docent natuur- en scheikunde op het Vechtcollege in Breukelen en bij Snapput maak ik de scheikundevideo's en de bijbehorende vragen. Ik hoop dat ik met voorbeelden, afbeeldingen en stukjes film de scheikunde zo begrijpelijk mogelijk kan maken.

Paul Scheltus - auteur Engels

Voor mij betekent het spreken van talen toegang krijgen tot nieuwe werelden. En er is geen taal die meer toegang verschaft dan het Engels. Ik ben zelf twee-talig opgevoed en heb tijdens mijn jeugd in Engeland en Spanje gewoond. Na mijn studie werkte ik als journalist en correspondent in Latijns-Amerika voor Engelse kranten en radio. Terug in Nederland besloot ik dat mijn kennis en talenten het beste tot hun recht zouden komen voor de klas. Ik werk inmiddels drie jaar met veel plezier in het VMBO als docent Engels. Mijn passie voor communicatie en nieuwe media wend ik aan in de les en voor het maken van video's.

Danny Nobel - auteur Chinees

Tijdens mijn studie Sociale Geografie aan de UU ging ik voor een studieproject voor het eerst naar China. Gegrepen door de mysterieuze wereld van wolkenkrabbers en rare tekens begon ik Chinees te studeren. Ik werkte jaren in de reisbranche en ben naar heel wat landen en continenten geweest, maar China en dan vooral de Chinese taal, bleven hun aantrekkingskracht houden. In 2010 heb ik mijn baan opgezegd en ben ik voltijd Chinees gaan studeren aan de universiteit van Dalian (DUFL). Sindsdien werk als ik docent, vertaler en begeleid ik uitwisselingen tussen Nederlandse en Chinese middelbare scholen.

Renate Otter - auteur biologie

Ik heb biologie gestudeerd aan de RuG. Daarna heb ik de Lerarenopleiding gedaan bij het UOCG. Ik ben inmiddels vijf jaar docent bij het Drachtster Lyceum. Daar geef ik les aan leerlingen van de havo, het vwo en gymnasium. Ook ben ik begeleider van een Topklas project. Voor Snapput maak ik de uitlegvideo's voor biologie bovenbouw. Ik vind het een erg goed idee dat leerlingen zelfstandig uitleg kunnen bekijken via video's. Dit past goed in het huidige digitale tijdperk. Daarnaast is het voor mijzelf erg leuk om buiten het klaslokaal op een andere manier lesstof aan leerlingen aan te bieden.

Jos Vervoort

Ik wil mijn ervaring graag overdragen op leerlingen, leraren en allen die denken iets van mij te kunnen leren. Ik ben begonnen met zes jaar lang allerlei natuurkundige experimenten te bedenken en te demonstreren in de collegezaal van de universiteit Eindhoven. Vervolgens heb ik 37 jaar voor de klas gestaan als leraar natuurkunde en wiskunde en schrijf ik boeken op het gebied van deze twee vakken. De laatste vijftien jaar heb ik de ontwikkeling van ICT-leermiddelen nauwgezet gevolgd en zie ik dat het voor iedere docent mogelijk is zijn kennis te delen met de hele wereld.

Christina van der Tuin - auteur Frans

Tijdens mijn studie Franse taal- en letterkunde aan de Universiteit Leiden heb ik mij gespecialiseerd in onderwijs en taalverwerving. Aansluitend ben ik docent geworden op een gymnasium en heb ik mijn eerstegraads bevoegdheid gehaald. Inmiddels heb ik zeven jaar les gegeven, heb een eigen bedrijf en werk als examinator voor de DELF examens. Daarnaast speel in een Franstalige toneelvereniging. Voor Snapput maak ik de uitlegvideo's voor de Franse taal. Ik vind het erg leuk om op deze wijze leerlingen praktische hulp te bieden met een taal die vaak als lastig beschouwd wordt.

Maria van Rooijen - auteur natuurkunde

Bij Snapput houd ik mij bezig met de toetsvragen voor wiskunde en de filmpjes en vragen voor natuurkunde. Op dit moment studeer ik wiskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen, waar ik ook mijn propedeuse natuur- en sterrenkunde heb gehaald. Uitleg geven doe ik erg graag. Ik heb veel ervaring met bijles geven en lesgeven aan studenten en loop nu stage op een middelbare school.

Carla Nijhof-Chorus - redacteur Engels

Met een tweedegraadsbevoegdheid voor Engels en Nederlands op zak sta ik inmiddels 30 jaar voor de klas bij het Emmacollege te Heerlen. Daarnaast heb ik ervaring met het ontwikkelen van lesmaterialen, waaronder het meeschrijven aan de methode 'Notting Hill Gate'. Ik kan mezelf echt een onderwijsdier noemen. Ik vind het een uitdaging om eigen materiaal te gebruiken en daarmee de leerling te motiveren en te helpen. In mijn rol als onderwijsontwikkelaar denk ik mee over het optimaliseren van het onderwijs. Snapput is een nieuwe uitdaging! Als redacteur zorg ik voor de inhoudelijke juistheid van de video's Engels.

Lucy Krämer - auteur oefenvragen Engels

Al sinds de basisschool ben ik geïnteresseerd in de Engelse taal en alles wat er mee te maken heeft, en ik heb het altijd leuk gevonden om mensen hiermee te helpen en uitleg te geven. Niemand was dan ook verbaasd toen ik Engels ging studeren. Dit heb ik gedaan aan de Vrije Universiteit Amsterdam, de Radboud Universiteit Nijmegen en aan de University of Sheffield in Groot Brittannië. Vooral tijdens mijn jaar in Engeland heb ik veel geleerd en ervaren hoe leuk en handig het is als je goed bent in Engels! Op het moment heb ik mijn eigen (boek)vertaalbureau en ontwikkel ik voor Snapput de vragen voor het vak Engels.

Kitty Miao - redacteur Chinees

Lesgeven vind ik uitdagend! Al bijna 20 jaar geef ik Chinese les en workshops aan Nederlandse scholen. Mijn bachelor heb ik behaald aan de Beijing Normal University en in 2012 deed ik een afstudeeronderzoek aan de Universiteit van Tilburg (Master Management of Cultural Diversity) waarbij ik heb gekeken naar het Chinese onderwijs in Nederland. Uitlegvideo's zijn volgens mij een uitstekend uitgangspunt en waardevolle aanvulling voor studenten die Chinees leren. Ik ben dan ook erg trots dat ik mijn bijdrage aan dit platform kan leveren.

Tjerk Destombes - auteur aardrijkskunde

Aardrijkskunde, het vak dat je leert de wereld om je heen te begrijpen! Dit vak geef ik op een middelbare school met tweetalige afdeling. Lesgeven doe ik met veel inzet en plezier, zo probeer ik een inspiratie te zijn voor de inhoudelijke en creatieve ontwikkeling van mijn leerlingen. Een grapje moet kunnen, maar ik verlang van mijn leerlingen wel prestaties. Om ze tegemoet te komen, maak ik video’s voor Snapput. Zo kunnen ze de lastige onderwerpen nog eens bekijken in aanloop naar een proefwerk of examen. De onderwerpen voor de bovenbouw laat ik systematisch aan de orde komen. Veel kijk- en leerplezier!

Oemesh Kalyan - administrateur

Na mijn carrière op corporate control bij Imtech NV ben ik in 2007 Top Finance begonnen. Dit bedrijf is nu uitgegroeid tot zes man personeel. Naast mijn directiefunctie daar ben ik nauw betrokken bij de financiële processen van onze klanten. Met trots kan ik zeggen dat Snapput BV daar één van is. Wij zorgen ervoor dat de financiële administatie van Snapput altijd up to date is.

Bianca Granneman - auteur geschiedenis

Als kind was ik al verknocht aan de boeken van Thea Beckman. Prachtig hoe zij de geschiedenis tot leven kon brengen! Mijn studie geschiedenis was dan ook geen verrassing en tijdens het behalen van mijn Master in 'De vroegmoderne tijd' besloot ik ook de Educatieve Master te gaan halen. In mijn lessen probeer ik mijn liefde voor het vak door te geven en de geschiedenis weer eventjes tot leven te wekken. Mijn vak is echter niet altijd even makkelijk, dus door filmpjes te maken voor Snapput hoop ik dat ik alle ingewikkelde gebeurtenissen een stukje begrijpelijker kan maken.

Jela Raaijmakers - auteur biologie

René Beltman - auteur natuurkundevragen

Ondanks dat ik het profiel Economie & Maatschappij heb gedaan, besloot ik in de zesde klas dat ik toch een andere richting op wilde; om alsnog Natuurkunde te mogen studeren, moest ik in een korte tijd veel natuurkunde- en wiskundestof inhalen. Dit was voornamelijk zelfstudie en dat viel niet mee. Hierbij had ik de uitlegfilmpjes van Snapput wel kunnen gebruiken! Inmiddels heb ik de Bachelors Natuurkunde en Wiskunde afgerond en volg ik nu een master op het grensvlak van deze vakken: een master Toegepaste wiskunde aan de TU Eindhoven. Bij Snapput maak ik de oefenvragen bij de natuurkundefilmpjes.

Jij bij Snapput?

Lijkt het je leuk om je enthousiasme voor je vak en/of lesgeven met de rest van Nederland te delen? Heb je goede ideeën over onderwijs? Kijk op de vacaturepagina om te zien of er een vacature is die je aanspreekt of stuur een mail naar info@snapput.nl. We komen graag in contact met je!